De tools voor productfotografie heb ik voor je samengevat in een e-boekje zo kan je deze uitprinten en altijd als geheugensteun meenemen. Wat hier direct opvalt is dat ik zowel een kleine als grote lens gebruik. De kleinere lens heeft namelijk de mogelijkheid om een mooie wazige achtergrond te creëeren, dat vind ik met product (en portret) fotografie prachtig. De vakterm voor een wazige achtergrond is bokeh. Je ziet deze stijl veel terug in mijn fotografie. De grote lens kan ontzettend scherp fotograferen (en een stuk meer tegelijk). Een fijne combi die ik graag afwissel tijdens een shoot.
Verder zie je dat ik mijn laptop gebruik en een kabel. Dat is tethered fotograferen, dan sluit ik mijn camera aan op mijn laptop en kan een klant direct meekijken naar de foto’s tijdens de shoot. Wat hier fijn aan is dat zij ook direct kunnen aangeven welke ze het mooist vinden, die kan ik dan ‘favorieten’ en ook rekening mee houden met de belichting voor de andere foto’s.
Ik houd je niet langer op =), download maar snel het e-book hieronder en ontdek met welke tools ik mijn producten fotografeer.